CIPLAN: efficiëntie en duidelijkheid voor klanten en medewerkers

25.08.22

Callewaert Industries telt op heden meer dan 150 medewerkers. Het spreekt voor zich dat uren en opdrachten efficiënt bijhouden een noodzaak wordt, zeker wanneer we keer op keer onze klanten een piekfijne service willen bieden. Om die reden ontwikkelden we een toolkit om onze interne bedrijfsprocessen eenduidig, efficiënt, maar vooral foutloos op te volgen. Jan Verplancke van Callewaert Industries, is alvast overtuigd van de vele voordelen van CIPLAN voor klanten én medewerkers.
 

Hoe kan ons werk efficiënter?

Op persoonsniveau alle gegevens van onze medewerkers en klanten bijhouden, werd hoe langer hoe omslachtiger. “Omdat weinig digitaal verliep, moesten we vaak op het einde van de maand een enorme papierwinkel verwerken. Er gingen heel wat mails heen en weer om attesten van medewerkers door te mailen naar klanten en de facturatie gebeurde handmatig. Die uitgebreide administratrie was niet meer mogelijk, waardoor we nood hadden aan een efficiënte oplossing en vooral een vereenvoudiging van onze bedrijfsprocessen”, vertelt Jan.

 

Gedaan met omslachtig papierwerk

Zo gezegd, zo gedaan. CIPLAN werd in het leven geroepen: de heuse Callewaert Industries Planning Tool. Jan is enthousiast: “Dankzij CIPLAN krijgen we vandaag een mooi overzicht van de vaardigheden en attesten van onze medewerkers waardoor onze planner in een mum van tijd de juiste persoon aan elke opdracht koppelt”. Maar er is meer. Een greep uit de mogelijkheden: elke medewerker heeft een applicatie op zijn telefoon waar ze alle informatie over een opdracht bijhouden, de gepresteerde uren ingeven, hun planning zien en werkbonnen digitaal laten aftekenen. De klant ontvangt dan automatisch een gedetailleerd overzicht van alle geleverde inspanningen. Bovendien gebeurt de facturatie volgens de afgetekende werkbonnen, waardoor klanten vooraleer ze een factuur ontvangen al kunnen controleren of alles klopt. De foutenmarge ligt dus drastisch lager.

 

Hallo flexibiliteit en snelheid

Het grootste voordeel van CIPLAN is ongetwijfeld de duidelijkheid naar de klanten toe. “Onze klanten ontvangen automatisch alle informatie over de opdracht in hun mailbox. Zo kunnen ze op elk gewenst tijdstip een tussentijdse rapportering opvragen van het project, waardoor ze meteen zien hoeveel ze al in een project investeerden. Sommige klanten rekenen trouwens ook op de behaalde attesten van onze medewerkers. Via onze toolkit kunnen ze die vandaag heel eenvoudig downloaden”, gaat Jan verder. Kortom, de bevestiging en garanties zijn groter naar de klanten toe, waardoor ze enkel nog eenduidige en vlotte communicatie mogen verwachten.

 

Tevreden klanten en medewerkers, daar gaan we voor

“Kort op de bal spelen op vlak van administratie en HR, werkt voor iedereen voordelig. Zo hebben we allemaal samen minder zorgen en frustraties over papierwerk, maar bovenal meer duidelijkheid”, sluit Jan af.

 

Wil je een antwoord op jouw complexe technische of industriële vraagstukken?

Callewaert Industries heeft de juiste profielen in huis om jouw problemen aan te pakken. Contacteer ons gerust voor meer informatie. Tot binnenkort?

Neem contact met ons op